Szukaj na tym blogu

czwartek, 21 stycznia 2016

Jak spędzić zimę w mieście na sportowo czyli słów kilka o tym jak ćwiczyć i dlaczego warto to robić

Zima to ten czas w roku, który większości z nas kojarzy się raczej negatywnie. Wszędzie jest zimno, ciemno, za oknami ciągła plucha. Taka aura wywołuje w nas myśli o przespaniu tego całego okresu i obudzeniu się na wiosnę, gdy pogoda będzie już bardziej przyjazna. Można jednak diametralnie odmienić swoje spojrzenie na ten okres w roku - a wszystko za sprawą ćwiczeń na świeżym powietrzu. 



Zdajemy sobie sprawę, iż wielu z was w zimie nie wyobraża sobie nawet wyjścia na siłownie, nie wspominając o ćwiczeniach na świeżym powietrzu, ale jak pokazują badania i doświadczenie, tego rodzaju aktywność fizyczna jest niezwykle korzystna dla organizmu. Jeżeli ciągle macie zimową chandrę i jest wam smutno i źle w trakcie zimy, to odrobina ruchu z całą pewnością poprawi wasze samopoczucie. Już chwila ćwiczeń czy też biegania dostarczy waszemu organizmowi pokaźnej dawki endorfin.



Ponadto należy wspomnieć o tym, że zimowy wysiłek na świeżym powietrzu znakomicie służy odporności organizmu. Dzięki ćwiczeniom zimą zahartujemy organizm, przez co zwiększymy prawdopodobieństwo bycia zdrowymi i nie stracimy kilku lub kilkunastu dni na leżenie z wysoką temperaturą w łóżku.



Poza tym, dzięki ćwiczeniom zimą będzie wam dużo łatwiej zatroszczyć się o smukłą sylwetkę. Może nie zdajecie sobie z tego sprawy, ale zimą przy niskich temperaturach organizm spala dużo więcej kalorii niż podczas tego samego wysiłku latem. Zdecydujcie się więc chociaż raz w tygodniu na wyjście na długi spacer, przejażdżkę rowerem czy też bieg.



Musicie jednak pamiętać aby do takich ćwiczeń na świeżym powietrzu zimą odpowiednio się ubrać i przygotować. Radzimy wam więc zaopatrzyć się w specjalną odzież jak bielizna termiczna, która bardzo dobrze zatrzymuje ciepło i odprowadza wodę z organizmu. Bardzo ważne są również buty, które podczas przemieszczania się w zimowych warunkach nie zamokną i będą zapewniać wam komfort. Warto przyjrzeć się butom takich producentów jak Ecco, Clarks, Adidas czy też Nike.



Podczas ćwiczeń na dworze nie można zapomnieć o czapce, która nie pozwoli na zbyt szybkie wychłodzenie organizmu. Jeżeli planujecie trening wieczorami to obowiązkowe będą odblaski, które pozwolą zauważyć was już z daleka i uchronić przed nieszczęśliwym wypadkiem.
Na sam koniec pamiętajcie o rozgrzewce. Poświęcenie tych kilku minut na rozgrzanie mięśni pozwoli w skuteczny sposób uchronić się przed kontuzjami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz