Szukaj na tym blogu

piątek, 1 kwietnia 2016

Biegiem o świcie czyli o zaletach i wadach porannego biegania

Chyba nie ma na świecie nikogo, kto nie lubiłby się rano wylegiwać w łóżku. Może jednak warto poświęcić trochę swoich przyjemności i przeznaczyć je na poranny trening. Dzisiaj postaramy się rozważyć zalety oraz wady jakie niesie za sobą poranne bieganie i ćwiczenia.

 
Zacznijmy od jasnej strony takiej formy aktywności fizycznej czyli zalet. Z całą pewnością jednym z plusów porannego biegania jest nauka samodyscypliny, gdyż codziennie jesteśmy mobilizowani do wczesnego wstawania.
Poranne bieganie pozwala również bardzo dobrze ustabilizować zegar biologiczny oraz cały rytm dnia.
Jeżeli jesteś uzależniony od porannego kubka kawy to bieganie może bardzo pomóc Ci w pozbyciu się takiego nałogu. Poranny bieg wyzwala bardzo duży zastrzyk endorfin, które jak nic innego wprawią Cię w doskonały, radosny nastrój.



Bieganie wpływa również na lepszą pracę mózgu. Dzięki bieganiu łatwiej zapamiętujemy oraz zwiększamy również własną zdolność do kojarzenia faktów, jak i poprawiamy koncentrację i refleks.


Poranne bieganie to również znakomity sposób na poprawę przemiany materii oraz zwiększenie metabolizmu co przełoży się na szybsze odchudzanie.
Biegając rano na czczo w jeszcze bardziej efektywny sposób wpływamy na proces spalania tłuszczu.
Decydując się na poranne bieganie warto jednak pamiętać, że rozgrzewka powinna być intensywniejsza niż ta popołudniowa, ponieważ ciało trzeba rozruszać po całej nocy snu.
Poranne bieganie wpływa również pozytywnie na odporność organizmu przez co ryzyko przeziębień czy też zachorowań drastycznie maleje.



Trzeba jednak pamiętać, że poranne bieganie nie każdemu może przynieść korzyści.
Jeżeli bardzo szybko wyrwiecie się rano z łóżka bez wcześniejszego uregulowania własnego zegara biologicznego to taki trening może okazać się bardzo nieprzyjemny. Jeżeli kładziecie się spać bardzo późno, a potem bladym świtem wstajecie aby pobiegać, to taka praktyka nie pozwala organizmowi w pełni się zregenerować.
Najważniejsze jest więc odpowiednie wyspanie się. Może więc wystąpić sytuacja, gdy poranne bieganie nie dostarczy wam żadnego pozytywnego efektu, bo będziecie zwyczajnie zmęczeni i niewyspani.
Jeżeli zatem rozważasz poranne bieganie to musisz nastawić się na wcześniejsze pójście spać. Dzienna dawka snu powinna wynosić od 7 do 9 godzin.


Warto również nadmienić, że intensywnego porannego treningu nie zaleca się seniorom, gdyż może to zwiększyć możliwość wystąpienia u nich zawału serca.

Na sam koniec przypominamy, że niezależnie czy biegacie rano, wieczorem, czy też popołudniu to najistotniejsze jest dobranie odpowiedniego obuwia. Pamiętajcie, że buty sportowe muszą być idealnie dopasowane do rozmiaru i typu waszej stopy oraz rodzaju podłoża na jakim zamierzacie biegać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz