Szukaj na tym blogu

piątek, 6 maja 2016

Czy ćwiczenia w domu przyniosą pożądane efekty czyli wady i zalety treningu w domu

Postanowiłeś w końcu zadbać o swoją sylwetkę oraz kondycję i chcesz rozpocząć trening, jednak nie wiesz czy możesz zacząć od prostych ćwiczeń w domu czy też powinieneś już zainwestować w karnet na siłownię? W tym poradniku podpowiemy wam jakie są wady i zalety treningu w domu oraz na jaki efekt możesz liczyć, jeżeli swoje ćwiczenia ograniczysz do własnych, czterech ścian.



Na samym początku zastanówmy się nad efektami takiego treningu. Tutaj sytuacja jest dość prosta. Efekty zawsze będą w największym stopniu zależały od tego, czy ćwiczenia na które się zdecydujesz są dopasowane do twoich potrzeb, stanu zdrowia i wytrzymałości. Istnieją jednak konkretne argumenty, które sugerują wybór dane miejsca treningu. Zacznijmy zatem od zalet trenowania w domu.
Otóż decydując się na trenowanie w domu na pewno zaoszczędzicie całkiem sporą sumę pieniędzy. Nie musisz wydawać co miesiąc określonej kwoty na karnet do siłowni. Twoje jedyne wydatki to te, na niezbędne do ćwiczeń akcesoria takie jak skakanka czy też mata. W porównaniu do kwoty miesięcznego karnetu, taki wydatek nie wydaje się być zbytnio straszny dla żadnego portfela.




Ćwiczenia w domu to również oszczędność czasu. Nie musisz w końcu tracić cennych minut na dojazd do klubu fitness czy na siłownię. Jeżeli mieszkasz w mniejszej miejscowości, gdzie nie ma zbyt wielu miejsc do treningu, może się okazać, że wybierając ćwiczenia w domu oszczędzasz nawet do dwóch godzin dziennie.

Trenując w domu masz również pełną kontrolę nad swoim planem ćwiczeń, co stanowi główną zaletę domowego treningu. Szczególnie docenią to osoby pracujące do późna oraz rodzice małych dzieci, którzy w dużym stopniu uzależnieni są od planu dnia swoich maluchów.
Niestety dla niektórych może okazać się to minusem, ponieważ trudniej jest się zmotywować do ćwiczeń w pojedynkę, niż na zorganizowanych zajęciach.



Omówiliśmy większość zalet trenowania w domu, zatem jakie są jego minusy? Pierwszym jest fakt, że ćwiczysz na nieprofesjonalnej przestrzeni. Studia fitness są projektowane tak aby zapewnić ich użytkownikom maksymalne bezpieczeństwo. Trenując w domu musisz przygotować się na wygospodarowanie odpowiednio dużo wolnego miejsca.

Kolejną wadą ćwiczeń w domu mogą okazać się inni domownicy. Kiedy wychodzisz na zorganizowane zajęcia zostawiasz na chwilę domowy harmider i możesz skupić się tylko na sobie. Natomiast ćwicząc w domu musisz liczyć się z tym, że treningi mogą być zakłócane przez innych domowników.



Szczególnie jeżeli masz małe dzieci, to mogą one mieć poważny problem ze zrozumieniem, że przez najbliższe 30 min trenujesz i nie masz czasu dla nich.

Największym jednak minusem treningu w domu może być brak dostosowania ćwiczeń do swoich własnych potrzeb. Bardzo często zdarza się tak, że zamiast wybrać ćwiczenia dostosowane do indywidualnych potrzeb kierujemy się aktualną modą i trenujemy któryś z popularnych w telewizji lub internecie programów treningowych prowadzonych przez jakąś gwiazdę. Z tego też względu jeżeli masz zamiar trenować w domu, to najpierw wypadało by się skonsultować z trenerem i ustalić ogólny program ćwiczeń. Pomocne będzie, jeżeli specjalista będzie kontrolował twoje postępy i dostosowywał trudność treningów do twojego poziomu.




Na sam koniec należy wspomnieć, że trening w domu jest skierowany dla osób o silnej woli, które same potrafią się zmobilizować, i są w stanie tak zaplanować swój dzień, aby zawsze znalazła się w nim chwila na trening.

Zatem czy ćwiczenie w domu ma sens? Według nas jak najbardziej tak. W końcu każda dawka ruchu to krok w stronę lepszej kondycji i zdrowszego ciała.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz