Szukaj na tym blogu

piątek, 13 maja 2016

Czy warto ćwiczyć o poranku? Parę słów o zaletach treningu o wschodzie słońca

Jak wiadomo poranne wstawanie to dla niektórych osób prawdziwy koszmar. Z tego też względu pytanie o zasadność porannego treningu, kiedy to trzeba się zerwać o 6 rano aby wykonać zestaw ćwiczeń czy też pobiegać jest bardzo istotne. Już teraz możemy wam potwierdzić, że poranny trening jest jak najbardziej pozytywną opcją i przynosi on wiele korzyści, które z pewnością zrekompensują wcześniejsze wstawanie.




Aby jednak tego rodzaju trening przyniósł pożądane efekty, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Pierwszą z nich jest odpowiedni posiłek. Budząc się po całej nocy jesteście odwodnieni i głodni, jako, że organizm w trakcie snu spala  również dostępne zapasy energii.
Dlatego też radzimy spożyć mały, ale lekki i pożywny posiłek. Nie można też zapomnieć o nawodnieniu organizmu. Już jedna szklanka wody z cytryną czy też kubeczek mleka bogatego w proteiny wystarczą aby pomóc twojemu ciału szybciej dojść do siebie.



Skoro już wiemy jak powinieneś się przygotować, przyjrzyjmy się zaletom porannego treningu.
Otóż ćwiczenia o poranku będą stanowić naturalny budzik dla ciebie. Jeżeli będziesz chciał rano ćwiczyć, to naturalnym jest, że będziesz potrzebował wcześniej położyć się spać. Po jakimś czasie twoje ciało przyzwyczai się do wczesnego spania i wczesnego wstawania co przełoży się na poprawianie zdrowia.




Poranny trening pozwoli również na lepszy sen. Nie jest żadnym odkryciem, że osoby, które ćwiczą i są aktywne fizycznie zasypiają dużo lepiej i szybciej niż ludzie, którzy prowadzą odmienny tryb życia. Ponadto sen osób trenujących jest dużo głębszy, przez co wszystkie procesy regeneracyjne zachodzą szybciej i bardziej efektywnie.




Poranny trening pozwala również na przyśpieszenie metabolizmu w pierwszej części dnia. Jak wiadomo podwyższony metabolizm utrzymuje się przez kilka godzin po treningu, przez co mamy możliwość spalania dużej liczby kalorii w ciągu dnia bez ruchu.

Ponadto trening sprzyja wydzielaniu endorfin przez co w ciągu dnia jesteśmy dużo szczęśliwsi i mamy więcej energii do działania.




Poranny trening sprzyja również regularności i wyrabianiu dobrych nawyków oraz silnej woli. Największym wyzwaniem jest oczywiście samo wstanie z łóżka. Jeżeli już tego dokonamy odpowiednio wcześnie przed zaplanowanym wyjściem z pracy to bez problemu wykonamy poranny trening. W przypadku wieczornych ćwiczeń, niestety często zdarzają się inne obowiązki, przez co zachowanie tej samej regularności jest znacznie trudne.

Jak zatem widzicie sport o poranku to samo zdrowie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz