Szukaj na tym blogu

piątek, 20 maja 2016

Trening kardio czy interwały czyli co wybrać aby szybko i skutecznie schudnąć

Chcesz schudnąć jednak nie za bardzo wiesz jaki rodzaj treningu powinieneś wybrać? Dzisiaj pomożemy Ci podjąć decyzję na który z dwóch rodzajów ( kardio lub interwały ) powinieneś się zdecydować.



Otóż okazuje się, że jeżeli chodzi o samą szybkość z jaką spalana jest tkanka tłuszczowa przewagę ma tutaj trening interwałowy. Wśród wszystkich znanych rodzajów treningu jest on najskuteczniejszym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów.



Jednak jeszcze do niedawna panowała opinia, że najbardziej efektywnym sposobem na redukcję tkanki tłuszczowej jest ciągły, jednostajny wysiłek o raczej umiarkowanym natężeniu. Obecnie jednak jest już to nieprawdą. Za sprawą badań jakie przeprowadzili naukowcy we współpracy ze sportowcami, dowiedziono, że trening interwałowy pozwala spalić tłuszcz nawet do trzech razy szybciej niż w przypadku ćwiczeń kardio.
Co ma wpływ na tak dużą różnicę?



Jak się się okazuje przyczyną zwiększonego spalania tłuszczu nie jest szybkość jego redukcji w trakcie treningu, ale procesy w organizmie, które doprowadzają do jego spalaniu już po zakończonym wysiłku. Z racji, że interwałowy trening jest niezwykle wyczerpujący i angażuje blisko 4/5 wszystkich mięśni ciała ( podczas gdy trening kardio zazwyczaj jedynie około 40% ) to organizm wymaga po nim dość długiego okresu regeneracji. Aby zatem wrócić do formy, organizm musi zapewnić sobie duże ilości tlenu biorącego udział w całym procesie odbudowy. Energia potrzebna do wykonania tych procesów pobierana jest więc z tłuszczu. Tutaj tkwi cała tajemnica dużej skuteczności treningu interwałowego. Bez względu na to czy odpoczywamy, leżymy, śpimy - to po treningu interwałowym będziemy chudnąć jeszcze długo po jego faktycznym zakończeniu.



Jako dodatkowy atut treningu kardio, należy wspomnieć fakt, że pomaga on przy spalaniu tłuszczu z okolic gdzie jest zazwyczaj najwięcej czyli na przykład z okolic brzucha i bioder.
Z tego też względu trening interwałowy polecamy szczególnie tym, którzy marzą o płaskim brzuchu. Tego rodzaju trening na pewno da lepsze efekty niż popularne brzuszki czy przysiady, które co prawda budują mięśnie ale nie pomagają w redukcji tłuszczu. Trening interwałowy znakomicie sprawdza się również podczas biegania. Wystarczy więc odpowiednie obuwie sportowe i dobrze dobrane, zmienne tempo aby uzyskać znakomite efekty.



Wartym odnotowania jest również fakt, że trening interwałowy nie powoduje spalania tkanki mięśniowej w odróżnieniu od treningu kardio (krótkie czasy treningu kardio nie są w stanie spowodować zbyt dużych ubytków w tkance mięśniowej )



Jak do tej pory może wam się wydawać, że jedynym słusznym wyborem jest trening interwałowy, a trening kardio okazuje się być całkowicie bezużyteczny. Nie jest to jednak prawda.
Trening interwałowy jest dużo skuteczniejszy, ale należy mieć na uwadze, że jest on skierowany wyłącznie do osób z już wyrobioną kondycją. Ci którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem nie powinni zaczynać od treningu interwałowego, jako, że wiąże się on z bardzo dużym wydatkiem energetycznym, i jeżeli organizm nie jest na to przygotowany, to skutki takiego treningu mogą okazać się bardzo negatywne. Mowa tu o zakwasach, ekstremalnym zmęczeniu i wyczerpaniu oraz zaniku motywacji.



Dlatego też osobom początkującym radzimy zacząć odchudzanie od ćwiczeń kardio, a następnie przejście po pewnym czasie na trening interwałowy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz