Szukaj na tym blogu

piątek, 7 października 2016

Najczęstsze błędy popełniane przez biegaczy czyli o tym jak unikać kontuzji

Bez względu na to na jakim stopniu zaawansowania pod względem biegania się znajdujesz tak samo profesjonalistom jak i amatorom grożą kontuzje oraz poważniejsze urazy. Nawet najbardziej doświadczonym zdarza się popełniać błędy które mogą doprowadzić do groźnych kontuzji. Postaramy się wam dzisiaj przedstawić najczęściej popełniane błędy przez osoby biegające oraz to jak im zaradzić.



Pierwszym i chyba najczęściej występującym błędem jest nieprzestrzeganie odpowiednich zasad odżywiania oraz diety. U każdego sportowca, zarówno amatora jak i zawodowca dieta odgrywa bardzo ważną rolę. Musi być zbilansowana tak aby umożliwić organizmowi intensywny wysiłek. Do intensywnej pracy mięśni organizm potrzebuje węglowodanów. Jego wyczerpanie wiąże się ze spadkiem wydajności oraz zmęczeniem. Z tego też względu należy zadbać aby w waszej diecie znajdowały się takie produkty jak ryż, makaron, owoce czy też kasza.



Ogólnie przyjmuje się iż 60% spożywanych produktów powinny stanowić węglowodany. Dodatkowo należy pamiętać o regularnych posiłkach w odpowiednio dostosowanych porcjach tak aby systematycznie i stopniowo dostarczać organizmowi niezbędnych składników.
Przed samym bieganiem należy również mieć na uwadze, aby posiłek odbył się co najmniej dwie godziny wcześniej.




Innym często występującym błędem jest brak odpowiedniego stroju do biegania. Oczywiście najważniejsze jest tutaj obuwie. Bez niego nie ma mowy o prawdziwym bieganiu. To buty zapewniają nam niezbędną wygodę i dbają o zmniejszenie ryzyka kontuzji. Należy więc zawsze pamiętać o tym aby odpowiednio je dobrać - stosowanie do budowy stopy jak i podłoża na którym zamierzacie biegać.



Bardzo wiele osób popełnia też jeden z najgroźniejszych błędów czyli doprowadza do przetrenowania. Jak powinniście już wiedzieć zbyt intensywny trening wcale nie przynosi korzyści ale znacząco pogarsza kondycję i zdrowie biegacza. Dlatego też trzeba rozsądnie planować bieganie i unikać zbyt częstych ćwiczeń. To właśnie zbyt duża intensywność treningu doprowadza do przetrenowania i zwiększa niebezpieczeństwo kontuzji.

Nasz organizm po każdym treningu potrzebuje odpoczynku i czasu na regenerację. Jego brak podnosi znacząco ryzyko kontuzji. Najczęstszymi objawami przetrenowania są rozdrażnienie, pogorszenie się snu czy też obniżona odporność. Jeżeli więc zauważycie u siebie któryś z objawów zadbajcie o odpowiedni odpoczynek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz