Szukaj na tym blogu

czwartek, 1 grudnia 2016

Mity na temat treningu siłowego

Wśród wielu osób początkujących jeżeli chodzi o trening pokutują do dzisiaj mity na temat pewnych aspektów ćwiczenia. Dzisiaj postaramy się wam przedstawić kilka z nich i powiedzieć dlaczego są one całkowicie nieprawdziwe.



Otóż jednym z chyba najczęściej powtarzanych mitów jest ten że wykonywanie brzuszków pozwoli nam spalić zbędny tłuszcz. Jest to całkowicie nieprawdziwe przekonanie. Nie istnieje możliwość miejscowego spalenia tłuszczu. Możecie ćwiczyć brzuszki ale na pewno nie przełoży się to na spalenie tkanki tłuszczowej. Dzięki tego rodzaju ćwiczeniom wzmocnicie swoje mięśnie brzucha ale nie pozbędziecie się zbędnego tłuszczyku. Jeżeli waszym celem jest spalanie tłuszczu to najlepszą metodą będą ćwiczenia aerobowe oraz odpowiednia dieta.




Kolejnym pokutującym w opinii publicznej mitem jest ten iż ból jest oznaką udanego treningu. Można to rozumieć dwojako więc stwierdzenie to może w pewnych sytuacjach okazać się prawdziwe. Jeżeli zatem czujemy ból już na początku treningu to najlepiej od razu go przerwać. Jest to sygnał od waszego organizmu, że coś niedobrego dzieje się z waszym ciałem. Może was to uchronić od groźnej kontuzji. Podobnie odnosi się to do zakwasów. Polega on na stanie zapalnym naszych nerwów, gdy tkanka mięśniowa ulega naderwaniu.


Innym mitem, który jest bardzo często powtarzany to ten o tym, że jeżeli ćwiczę lub trenuję to mogę sobie pozwolić na jedzenie wszystkiego na co mam ochotę. Jest to absolutna nieprawda. To właśnie za pomocą dobrej diety połączonej z ćwiczeniami możemy uzyskać najlepsze efekty. Same ćwiczenia bez diety dadzą efekty w dużo dłuższym okresie czasu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz