Szukaj na tym blogu

piątek, 28 października 2016

Jakie sporty najlepiej uprawiać w okresie jesiennym?

Podczas słonecznego lata parki zazwyczaj wypełniają się biegającymi ludźmi jaki rowerzystami, a na pobliskich boiskach zobaczyć można piłkarzy czy też siatkarzy. Jednak kiedy liście opadną już z drzew a dni staną się krótsze to krajobraz osób aktywnych jakie można zobaczyć na dworze znacząco się przerzedza. Jesień nie sprzyja zbytnio uprawianiu sportów które święcą triumf latem. Postaramy się wam zatem dzisiaj przybliżyć jakie dyscypliny sportu warto uprawiać jesienią.


Otóż jednym z najlepszych możliwych do uprawiania jesienią a nawet zimą sportów jest pływanie na basenie. Jak wiadomo pływać może praktycznie każdy. A jeżeli jeszcze ktoś się nie nauczył pływania, nigdy nie jest za późno. Dodatkowo pływanie nie ma żadnych ograniczeń wiekowych.
Kiedy decydujecie się na aktywność taką jak pływanie dajecie odpocząć waszym stawom. Zmuszacie jednocześnie do intensywnej pracy niemal wszystkie partie mięśniowe waszego ciała. Wszystko za sprawą zwiększonemu oporowi wody, który sprawia, że potrzebujecie włożyć w pracę rąk i nóg więcej energii i wysiłku.
Pływanie pomaga zbudować zgrabną sylwetkę oraz zgubić kilka kilogramów. Jest więc idealnym narzędziem aby przez jesień i zimę nie nabawić się dodatkowych kilogramów. Ponadto osoby mające problemy z kręgosłupem wynikające z siedzącego trybu pracy mogą uznać pływanie za zbawienne.



Innym doskonałym wyborem na okres jesienny jest trening na siłowni. W tym wypadku potrzebna jest jednak dość duża motywacja do ćwiczeń jako, że potrafią być one niezwykle wyczerpujące. Siłownia to też doskonałe miejsce dla biegaczy zmarzluchów. Na siłowni można przecież skorzystać z bieżni. Możecie więc biegać nie martwiąc się niesprzyjającą pogodą. Trening na siłowni pozwoli wam wzmocnić mięśnie i zadbać o odpowiednie przygotowanie do sezonu wiosenno-letniego.

   

Ostatnim polecanym dzisiaj przez nas sportem na jesień jest nordic walking. Ta dyscyplina sportu jest niezwykle uniwersalna i może ją uprawiać osoba w każdym wieku. Nie wymaga ona żadnych specjalnych umiejętności i jest bardzo prosta do opanowania. Nordic walking opiera się na żwawym marszu z użyciem specjalnych kijków, które to pomagają zwiększyć efektywność treningu nawet dwukrotnie. Sport ten można uprawiać niemal wszędzie i bardzo pozytywnie wpływa on na kondycję fizyczną, a osobom starszym pomaga regulować pracę serca dlatego nordic walking jest szczególnie polecany osobom starszym.

piątek, 21 października 2016

Ciekawostki ze świata sportu

Dzisiaj mamy dla was porcję ciekawostek ze świata sportu, które sprawią, że zaczniecie przecierać oczy ze zdumienia. Dlatego też nie przedłużając rozpoczynamy naszą listę sportowych ciekawostek ze świata.



Na początek coś co kocha każdy Polak, czyli piłka nożna. Czy wiecie jaki był najwyższy wynik odnotowany w piłkarskim meczu? Myślicie pewnie, że będzie to dwadzieścia lub trzydzieści do zera? Nic bardziej mylnego. Otóż najwyższym oficjalnym wynikiem w piłce nożnej był ten wynoszący 0:149. Mecz w którym padło tyle bramek miał miejsce 31 października 2002 roku w lidze Madagaskarskiej. W szranki stanęły wtedy drużyna Adema, która pokonała Stade Olympique de l’Emyrne. Wysoki wynik jest efektem tego iż przeciwko złym decyzjom sędziego jedna z drużyn postanowiła strzelać gole do własnej bramki.



Jeżeli już wymieniamy kluby piłkarskie to pewnie chcielibyście wiedzieć, który klub może pochwalić się najdłuższą historią? Tak więc najstarszym funkcjonującym klubem piłkarskim na świecie według FIFA jest Shef­field F.C, który został założony w roku 1857. Co ciekawe wśród kibiców klub ten funkcjonuje pod przydomkiem "the an­cient­s" czyli starożytni.



Pozostajemy jeszcze na chwilę w klimatach piłkarskich. Zastanawiacie się może ile lat miał najmłodszy zawodowy piłkarz? Otóż najmłodszym profesjonalnym piłkarzem w historii jest obecnie 20 miesięczny chłopiec, który został oficjalnie zakontraktowany przez jeden z klubów grających w belgi.



Przejdźmy teraz zatem do biegania. Wiecie ile wynosi maksymalna prędkość jaką jest w stanie osiągnąć biegnący sprin­te­r? Według przeprowadzonych pomiarów sprinter jest w stanie osiągnąć prędkość 43.9 km/h. Człowiekiem, który zdołał uzyskać ten wynik jest najszybszy obecnie człowiek świata czyli Pan Usain Bolt. Rekord ten został ustanowiony podczas biegu na sto metrów (9.58s) w 2009 roku.

piątek, 14 października 2016

Z czym musi pogodzić się początkujący biegacz?

Zaczynanie przygody z jakimkolwiek sportem nigdy nie jest łatwe. Masz pewne oczekiwania i wizje tego jak wszystko powinno wyglądać, jednak rzeczywistość bardzo często weryfikuje nasze wyobrażenia. Dlatego postaramy się wam przedstawić kilka faktów z którymi każdy początkujący biegacz będzie musiał się pogodzić.



Na sam początek musicie zdać sobie sprawę z tego, że nie ma nic złego w maszerowaniu. Na początku twoja kondycja na pewno nie będzie w dobrym stanie dlatego nie będziesz w stanie cały czas biegnąć nawet w dość wolnym tempem. Z tego też względu zamiast chwilowych przestojów w biegu lepiej jest przejść w spokojny trucht. Nie ma żadnego wstydu w tym, że nie jesteś na początku swojej biegowej przygody cały czas utrzymywać wysokiego tempa.



Zapewne jeszcze przed rozpoczęciem swojej przygody z bieganiem często na twoich ustach pojawiał się uśmieszek na widok osób biegających w obcisłych spodenkach. Jednak zaczynając przygodę z bieganiem szybko przekonasz się, że to właśnie legginsy są najwygodniejsze do biegania. To nie w popularnych dresach czy innych spodniach sportowych będzie ci się najwygodniej biegać, ale właśnie w legginsach. Z tego też względu musisz się pogodzić, że w bieganiu to nie wygląd jest najważniejszy, ale twoja wygoda.



Będąc początkującym biegaczem musisz także pogodzić się z faktem, że niekoniecznie najlepiej wyglądające buty będą dla ciebie idealne do biegania. Tutaj liczy się przede wszystkim wygoda, a względy estetyczne są na drugim miejscu. Zatem dobierając buty do biegania musisz skoncentrować się  na tym aby były dopasowane do twojego kształtu stopy i nie powodowały dyskomfortu w trakcie biegania. Ich kolor czy też design musi zejść na dalszy plan.

piątek, 7 października 2016

Najczęstsze błędy popełniane przez biegaczy czyli o tym jak unikać kontuzji

Bez względu na to na jakim stopniu zaawansowania pod względem biegania się znajdujesz tak samo profesjonalistom jak i amatorom grożą kontuzje oraz poważniejsze urazy. Nawet najbardziej doświadczonym zdarza się popełniać błędy które mogą doprowadzić do groźnych kontuzji. Postaramy się wam dzisiaj przedstawić najczęściej popełniane błędy przez osoby biegające oraz to jak im zaradzić.



Pierwszym i chyba najczęściej występującym błędem jest nieprzestrzeganie odpowiednich zasad odżywiania oraz diety. U każdego sportowca, zarówno amatora jak i zawodowca dieta odgrywa bardzo ważną rolę. Musi być zbilansowana tak aby umożliwić organizmowi intensywny wysiłek. Do intensywnej pracy mięśni organizm potrzebuje węglowodanów. Jego wyczerpanie wiąże się ze spadkiem wydajności oraz zmęczeniem. Z tego też względu należy zadbać aby w waszej diecie znajdowały się takie produkty jak ryż, makaron, owoce czy też kasza.



Ogólnie przyjmuje się iż 60% spożywanych produktów powinny stanowić węglowodany. Dodatkowo należy pamiętać o regularnych posiłkach w odpowiednio dostosowanych porcjach tak aby systematycznie i stopniowo dostarczać organizmowi niezbędnych składników.
Przed samym bieganiem należy również mieć na uwadze, aby posiłek odbył się co najmniej dwie godziny wcześniej.




Innym często występującym błędem jest brak odpowiedniego stroju do biegania. Oczywiście najważniejsze jest tutaj obuwie. Bez niego nie ma mowy o prawdziwym bieganiu. To buty zapewniają nam niezbędną wygodę i dbają o zmniejszenie ryzyka kontuzji. Należy więc zawsze pamiętać o tym aby odpowiednio je dobrać - stosowanie do budowy stopy jak i podłoża na którym zamierzacie biegać.



Bardzo wiele osób popełnia też jeden z najgroźniejszych błędów czyli doprowadza do przetrenowania. Jak powinniście już wiedzieć zbyt intensywny trening wcale nie przynosi korzyści ale znacząco pogarsza kondycję i zdrowie biegacza. Dlatego też trzeba rozsądnie planować bieganie i unikać zbyt częstych ćwiczeń. To właśnie zbyt duża intensywność treningu doprowadza do przetrenowania i zwiększa niebezpieczeństwo kontuzji.

Nasz organizm po każdym treningu potrzebuje odpoczynku i czasu na regenerację. Jego brak podnosi znacząco ryzyko kontuzji. Najczęstszymi objawami przetrenowania są rozdrażnienie, pogorszenie się snu czy też obniżona odporność. Jeżeli więc zauważycie u siebie któryś z objawów zadbajcie o odpowiedni odpoczynek.