Szukaj na tym blogu

piątek, 9 grudnia 2016

Początek przygody z aerobikiem czyli jak rozocząć aktywny tryb życia

Wszyscy którzy dopiero co rozpoczynają zaczynają swoją przygodę z uprawianiem jakiegoś sportu w celu poprawy swojej sylwetki zrzucenia zbędnych kilogramów stają przed dylematem od jakich ćwiczeń rozpocząć. Bardzo często ze strachu przed pokazaniem swojej słabej kondycji nie decydują się więc na zasięgnięcie pomocy trenera czy też instruktora lub mając na uwadze swoją otyłość wstydzą się ćwiczeń grupowych.


Dla wszystkich osób które identyfikują się z opisaną wyżej sytuacją istnieje jednak pewne rozwiązanie i jest nim aerobik. Jest on idealnym rozwiązaniem dla początkujących na poprawienie kondycji i wzmocnienie znaczącej grupy mięśni. Wymaga on jednak od osoby go uprawiającej dość sporej dyscypliny oraz motywacji.


Aerobic ma bardzo wiele zalet. Większość klubów organizuje ćwiczenia aerobowe dla osób z nadwagą, więc bardzo łatwo wtedy usunąć problem skrępowania swoim własnym wyglądem. Ten rodzaj ćwiczeń jest także dostosowany intensywnością do osób z mniejszą sprawnością fizyczną i charakteryzuje się umiarkowanym tempem. Najczęściej do ustalenia tempa służy rytmiczna muzyka co dodatkowo podnosi atrakcyjność ćwiczeń oraz pozwala na odprężenie. Co również warte odnotowania to fakt, że aerobic dla początkujących opiera się w głównej mierze nie na szybkości ćwiczeń ale na utrzymaniu równego, stałego tempa przez co równomiernie podnosi się puls i możliwe jest efektywne spalanie tkanki tłuszczowej.


Bardzo istotne jest również to, że aerobic dla początkujących nie wymaga specjalnego przygotowania. Na trening wystarczy zabrać ze sobą jedynie wygodny strój, który nie będzie krępował naszych ruchów oraz sportowe obuwie. Oprócz tego dobrze jest zabrać ze sobą również wodę mineralną, która pomoże uzupełnić płyny po zakończeniu ćwiczeń.

czwartek, 1 grudnia 2016

Mity na temat treningu siłowego

Wśród wielu osób początkujących jeżeli chodzi o trening pokutują do dzisiaj mity na temat pewnych aspektów ćwiczenia. Dzisiaj postaramy się wam przedstawić kilka z nich i powiedzieć dlaczego są one całkowicie nieprawdziwe.



Otóż jednym z chyba najczęściej powtarzanych mitów jest ten że wykonywanie brzuszków pozwoli nam spalić zbędny tłuszcz. Jest to całkowicie nieprawdziwe przekonanie. Nie istnieje możliwość miejscowego spalenia tłuszczu. Możecie ćwiczyć brzuszki ale na pewno nie przełoży się to na spalenie tkanki tłuszczowej. Dzięki tego rodzaju ćwiczeniom wzmocnicie swoje mięśnie brzucha ale nie pozbędziecie się zbędnego tłuszczyku. Jeżeli waszym celem jest spalanie tłuszczu to najlepszą metodą będą ćwiczenia aerobowe oraz odpowiednia dieta.




Kolejnym pokutującym w opinii publicznej mitem jest ten iż ból jest oznaką udanego treningu. Można to rozumieć dwojako więc stwierdzenie to może w pewnych sytuacjach okazać się prawdziwe. Jeżeli zatem czujemy ból już na początku treningu to najlepiej od razu go przerwać. Jest to sygnał od waszego organizmu, że coś niedobrego dzieje się z waszym ciałem. Może was to uchronić od groźnej kontuzji. Podobnie odnosi się to do zakwasów. Polega on na stanie zapalnym naszych nerwów, gdy tkanka mięśniowa ulega naderwaniu.


Innym mitem, który jest bardzo często powtarzany to ten o tym, że jeżeli ćwiczę lub trenuję to mogę sobie pozwolić na jedzenie wszystkiego na co mam ochotę. Jest to absolutna nieprawda. To właśnie za pomocą dobrej diety połączonej z ćwiczeniami możemy uzyskać najlepsze efekty. Same ćwiczenia bez diety dadzą efekty w dużo dłuższym okresie czasu.